Pynta?

Men ska det vara så förbannat svårt att plocka fram julpynt??? Lådorna står framme, det är klart...men det ska ju sättas upp oxå. Jag hade bestämt mig för att det skulle fixas i eftermiddags när jag hade hämtat Manda. Men näääe....imorgon! Ja, då ska det bli av!

Nu är det åter dags för vårt årliga julmaraton. Lördag; fira jul med en del av släkten. Söndag; fira jul med en annan del av släkten. Innan jul: fira jul med en tredje del av släkten. Dessa olika delar är på min mans sida och de består av typ 3 personer. Världens minsta släkt har lyckats göra slut med varandra på flera håll och detta resulterar i tre jular. Sen har vi ju min släkt. Desto fler...men endast i två delar då mina föräldrar är skilda. Det tackar vi för! För att göra julen ännu lite mer twisted så har vi lyckats skaffa vårt första barn på annandagen. Jul, jul, jul, jul jul, kalas, några dagar ledigt, nyår, några dagar ledigt, kalas, kalas, kalas....vänta...ska inte vi bestämma över oss själva och hur vi vill fira? Skita i delade släkten och kringrännande?? Låter lätt va? Men jag tror att det här sättet är det allra lättaste faktiskt. Tänk att behöva förklara detta tankesätt för alla delar av släkten. Näe tack...

God jul. 

Kommentarer
Postat av: Ellu

Hej Minna, ni är en underbar familj som är värd era egna jultraditioner. Nästa år gör ni som ni själva vill och bjuder hem folk som ni själva vill ha där ! Det blir härligt för alla :)

2010-12-18 @ 00:09:32
Postat av: Elsa

Minna! Klart att ni ska ha era egna traditioner. Från och med nästa år när vi bor i huset har vi bestämt att de som vill fira jul med oss får komma hem till vårat hus den 24e! Bara att bestämma er! Hur skulle ni vilja fira jul, egentligen??

2010-12-20 @ 11:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0