Julgodis och tankar kring otrohet

Jorå! Julgodis har det blivit=P Pyntat? Hrmrmmm.....eeeh...näääe...men jag sa väl att vi skulle göra det imorgon?? Räknas det om jag har tagit fram julskivan? Klart det gör! Jo, jag har påbörjat julpyntet=D

Just nu går jag runt med en del funderingar i huvudet. Mina tankar cirkulerar kring otrohet. Ett evigt ämne som poppar upp till höger och vänster och de allra flesta har en benhård attityd när det kommer till det. Fanskapet ska kastas ut illa kvickt vid ett sådant scenario!! Men vill man verkligen det när det väl kommer till kritan?? En annan tanke jag har är om det kan vara så att vi kanske inte är ämnade att ha en partner hela livet och att det är onaturligt? Jaa, jag tänker så eftersom det är så otroligt många som är otrogna. Kan det vara så att just otrohet är det mest naturliga?? Vi kanske skulle må bäst av att svira runt utan en fast partner?? Näe, det är inget jag själv går runt och önskar. Jag skulle i så fall trivas fantastiskt bra med att höra till den lite mer udda gruppen som håller sig till en=P

Men vart går gränsen för vad som kan kallas för otrohet?? Jag själv tycker att det är en väldigt individuell sak. För en del kan det vara blotta tanken på en annan medan andra t.o.m kan tycka att det är ok med one-night-stands.

Detta har även lett vidare till hur det kommer sig att fokus alltid ligger på idioten som bedrog? Har inte den (idioten) någon "rätt" att må dåligt?? Man kan väl begå misstag?? Min egen åsikt är att man kan begå misstag men man begår inte samma misstag flera gånger om. Då är det inte ett misstag längre...Men det är så jag ser på det nu. När jag väl ställs mot väggen så kanske jag inte kan stå för dessa ord längre. Vem vet? 

Nå? Har "idioten" rätt att må dåligt och bli tröstad för det?? Klart den ska må dåligt, tänker en del. Det är väl inte mer än rätt? Mmm...jag håller med. Men ska den få tröst, stöd och omsorg precis som den som blev bedragen?

Klurigt ämne detta! Men intressant...det finns ju såklart oändligt många fler infallsvinklar men jag hade inte tänkt skriva en bok om detta ämne just ikväll.
 
Givetvis är ni då välkomna att kommentera och dela med er av era erfarenheter och tankar=) Inga av era inlägg publiceras innan jag har läst dem. Så no worries att era tankar finns tillgängliga för den allmänna massan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0